Dec 25, 2011

last entry for 2011 ^_^


     Hmm…campur hari ni, dah dua hari bermastautin dalam kereta..jalan2..dari Kedah ke Pahang.. ke Cameron highland then trus ke Kota Bharu Kelantan..Jauh perjalanan tetap diharungi.. setelah segala masalah settle, now im on my way untuk kembali kedunia pengajian.. Dunia yang cukup dirindui.. Subhanallah..Semoga Allah memberi aku kekuatan.. Pengalaman mengajar erti kehidupan.. ternyata,  aku masih perlukan didikan untuk menghadapi dunia yang penuh cabaran ini..
   Telinga sentiasa disumbat dengan earphone, henset pula memutarkan lagu2 kegemaran aku..saat otak menterjemah bait2 lagu yang didendangkan, ada saja yang menyentuh perasaan..

Ini cukup membawa aku kedunia kerinduan..Nasyid dendangan kumpulan wanita Mawaddah..

“Kalau Tuhan kita kenali..Kasih sayang dan perananNya
Kalau Tuhan kita fahami,keagungan dan kekuasaan
Kalau Tuhan kita rasakan, betapa Dia cintakan hambaNya

Kita akan, sanggup berjuang,sanggup mati keranaNya
Kita akan sanggup menerima ujian keranaNya…
Kita akan sanggup berkorban keranaNya..
Kalau Tuhan di kenali..

Cintailah Tuhan, Dialah segalanya..
Korbankanlah apa saja keranaNya
Cintakan Tuhan cinta yang abadi,
Cintakan selain Tuhan cinta Murahan…”

   Aku rasa, aku belum cukup mengenali pencipta kita sebab tu aku masih belum berjaya menjadi kekasihNya yang setia..dan belum berjaya melahirkan kerinduan padaNya..Subhanallah..

~ Untuk menyintaiNya,,kita perlu mengenaliNya…^_^ ~

* KELANTAN *
Pukul 10.30pg bertolak dari Bentong Pahang….tadi pukul 8 lebih baru sampai..boleh tahan jauh.. huhu..Aku nak qoyat..Kelantan memang cantik waktu malam..siang tak tau plak..bangga aku tengok tulisan-tulisan jawi di setiap kedai2…cayalah, KFC, McDonald pon blasah jawi..macam kat Negara Arab..artis pon bnyk pakai tudung..bertaubat..haha..dekat papan iklan la,betulnya tak pakai lagi pon.. sekurang-kurangnya orang kat Kelantan tak tengok aurat diorang hari-hari kan..Alhmdulillah.. Nikmat Iman Islam..Allahuakbar..

Ø  Ini adalah entry aku yang terakhir untuk 2011…aku suka menulis, and thank you for all of you yang sudi baca entry aku yang memboringkan..jumpa lagi..entah bila..aku tetap akan kembali!

1 comment:

  1. semoga ang berjaya d sana...... kullu amin wa'anti bkhoir....

    ReplyDelete