Feb 10, 2011

hati berbicara,,,jari melontarkan rasa...

saat aku menyelak lembaran suci Al-Quran yg telah dititipkan Nabi kita buat umat2nya,,,aku terbaca maksud sepotong ayat panjang yang membawa maksud.....          "Dan katakanlah kepada para perempuan yang beriman,agar menjaga pandangannya,dan memelihara kemaluannya,dan janganlah menampakkan perhiasannya(auratnya),kecuali yang (biasa) terlihat. Dan hendaklah mereka menutupkan kain tudung sampai dadanya,dan janganlah menampakkan perhiasan (auratnya), kecuali kepada suami mereka,atau ayah mereka,atau ayah suami mereka, atau putra2 mereka, atau putra2 suami mereka,atau saudara2 lelaki mereka,atau putra2 saudara laki2 mereka,atau putra2 saudara2 perempuan mereka,atau para perempuan (sesama Islam),atau hamba sahaya yang mereka miliki, atau para pelayan lelaki (tua) yang tidak mempunyai keinginan (terhadap orang perempuan),atau anak2 yang belum mengerti tentang aurat perempuan.Dan janganlah mereka menghentakkan kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu semua kepada Allah,wahai orang2 yang beriman,agar kamu beruntung."
                                                                                                       Ayat 31,Surah An-Nur

Ketika itu,,aku teringat semula akan bermacam ragam wanita yang aku temui...aku amat berharap dan berdoa agar mereka yang masih belum mengikut mengikut walau sedikitpun saranan dan perintah tuhan dalam ayat diatas dapat mula berjinak2 dengan Al-Quran...Dia pasti akan datang menyapa hati kita.. mulakanlah langkah yang pertama...beristiqfar dan tuntutlah ilmu....ia akan memandu kita,,,menuju yang Khaliq... Ayuh.. Selangkah mendekatiNya...ini semua kerana,,aku sayang kepada saudara seislamku...

No comments:

Post a Comment