Feb 8, 2011

catatan perkenalan...

aku mulakan langkah ini dngn nama Tuhan pencipta sekalian alam....ALLAHHUAKBAR...

sedikit usul aku lampirkan tentang latar belakangku yg sederhana shj..tiada yg menarik untuk dikongsi.. sekadar mmperkenalkan serba sdikit tntng diriku....jika ada yg boleh dijadikan contoh yg baik,,nah.. silakn ikut..tapi jika hanya yg tidak baik...jgn diikuti..
aku adalah seorang wanita yg baru mula menapakkan diri dlm dunia kanak2 walaupun usiaku masih terlalu muda untk meninggalkan dunia ilmu..namun ini hanya smentara kerna aku akn kmbali tuk menuntut ilmu bila tiba masanya..bila??aku sendiri masih menghitungnya..hanya tuhan yg mmpu menjawab persoalan ini...
hidup aku dulu juga seperti kanak2 biasa yg tidak punya sebarang mslh dlm kehidupan..ketika imanku baru mula menapak dan mula terlihat hasil semaian yg aku taburi sepanjang menuntut ilmu di sebuah bumi barakah...sedikit demi sedikit iman ku diuji...namun aku tetap berpegang pada firman ALLAH dlm Al-Quran yg mmbwa maksud "apakah kamu mengira Kami akan membenarkan kamu untuk berkata kami telah beriman sedang kamu belum diuji?"...ayahku dijemput tuhan Rabbul Jalil...ketika itu aku msh brada dialam awal remaja...betapa pilu hati ini...org lain punya ayah tuk bermanja..sedang aku??!!namun aku teruskn jua hidupku ini...kerna aku tahu,,Tuhan tidak akn menguji seseorang itu jika dia tidak mampu...berkat segala ilmu yg aku tuntut di SMIDU..aku jdikannya kekuatan untuk aku terus mewarnai hidup ini dengan Islam yg sempurna..bahkan SMIDU juga mengajar aku bahawa ilmu yg aku miliki adalah milikNya dan aku juga perlu menyampaikannya kepada hamba2Nya...apabila aku sedari aku punya minat tuk menlis,,jdi aku buka pintu ini untuk bersama berkongsi rasa,ilmu dan pengalaman bersama pembaca...moga ALLAH memberkatiku dan hamba2 ALLAH yg sudi membaca ruangan ini...Ameenn.......

No comments:

Post a Comment