Apr 15, 2011

Bicara Hati...



Seketika...


Tersentak hatiku sedikit berbunga,,
Tak pernahku rasa virus yang tiba2 menerpa..


Sebentar...


Terlempar aku ke dunia fantasi,,
Tercipta sebuah kehidupan di dasar hati..


Tersenyum aku sendirian,,,
Terasa satu perasaan,,,
Perasaan yang bisa menggetarkan seluruh jiwa,,
Turut menyumbangkan seluruh anggota...


Apa??!!
Apa yang terjadi padaku??
Virus apakah ini??


> aku tiba2 mengerti...apa yang terjadi sebentar tadi...


itulah cinta barangkali...!!
Cinta dari Ilahi atau dari musuh insani...
Aku sendiri tak pasti!!


Kembali...


Segera ku kembali ke dunia realiti,,,
Bergegas ku mencari cinta Ilahi,,
Yang telah aku lepaskan tanpa ku sedari..


Malu!!


Aku malu pada Ilahi,,
Seringku lupai cintaNya yang hakiki,,
Acapkali ku lupai kasih sayangNya yang tak bertepi..


Berulangkali ku kembali....
Namun kekadang ku ulangi lagi...


Aku memang teruk!!
Teruk sekali..
Sering aku mengharapkan cinta yang tak pasti...
Walau disisi ku punya kekasih sejati,,
Yang setia menanti bersama cintaNya yang kekal abadi..


Mengapa??!!
Mengapa aku bersikap demikian??
aku sendiri tak pasti,,,
Jalan apa yang kulalui..


aku gagal lagi!!!
gagal melawan,,,
melawan musuh yang kian menggila...


Bangun!!!!
aku mesti bangun kembali!!!
melawan musuh hati...
menggenggam kejap cinta Ilahi...
agar tidak terlepas lagi...


Moga aku sentiasa..
sentiasa berada kukuh didalam...
di dalam kasih sayangMu...
Kasih sayangMu Ilahi.......


Ameen........^_^





No comments:

Post a Comment